Experten

Naomi

Moderne kunst restaurator – conservator bij The Phoebus Foundation (Familie Huts, Antwerpen). Ze behaalde haar master aan de Koninklijke Academie voor Schone kunsten (Antwerpen) en specialiseerde zich in Kunst en Economie aan de Katholieke Universiteit Leuven. Ze werkte vier jaar in New York voor het restauratiebedrijf Fine Arts Conservation Group en zette haar carrière in moderne kunst voort te Antwerpen bij The Phoebus Foundation.

Hier onderzoekt zij de moderne Latijns – Amerikaanse en de CoBrA kunstcollecties. Zij heeft een passie voor ondernemen en houdt zich dagelijks bezig met het verbinden van entrepreneurs met de kunstwereld via het Plato netwerk van VOKA (Kamer van Koophandel Antwerpen).

Giovanna

Is een conservator – restaurator bij IPARC (International Platform for Art Research and Conservation). Na haar opleiding als master in conservatie en restauratie van schilderijen op de Koninklijke Academie van Antwerpen, werkte ze in het Koninklijk Museum voor Schone kunsten in Antwerpen en het Rijksmuseum in Amsterdam.

Aansluitend werkte ze voor het Koninklijk Instituut voor Kunstpatrimonium te Brussel. Hier voerde ze de restauratie en een materiaal technisch onderzoek uit op een zelfportret van de Belgische kunstenaar, Constant Permeke. Bij IPARC is ze gespecialiseerd in oude meesters en werkte ze o.a. mee aan de ambitieuze restauratiecampagne van 41 schilderijen uit de Carolus Borromeus kerk te Antwerpen en de schilderijen uit het Antwerpse stadhuis.

Inez

Inez Dechamps studeerde af als Licenciate in de Romaanse Filologie (UA).
Na ongeveer 25 jaar in het onderwijs als leerkracht Frans en Spaans, ging deze autodidact-veelvraat kunstgeschiedenis en literatuur aan de slag als stads- en museumgids te Antwerpen. Sinds 2004 voelt zij zich als een vis in het water in het 16de en 17de eeuwse Antwerpen en de daaraan gerelateerde musea, maar ook bij de moderne en hedendaagse meesters van onder meer het Middelheimmuseum.

Zij is als gids actief in de historische huizen en musea van onze stad, in de monumentale kerken van Antwerpen en een aantal (privé-)collecties rond moderne en hedendaagse kunst.

Jeroen

Jeroen Reyniers is kunsthistoricus en behaalde bijkomend in 2013 het diploma van Advanced Master in Medieval and Renaissance Studies aan de KU Leuven. Hij specialiseerde zich eerst in de kunstproductie van de Vlaamse Primitieven, meer bepaald in de wereld van Rogier van der Weyden. Nadien zette hij zijn zinnen op de kunst, beleving en gebruik van relieken en (middeleeuwse) reliekschrijnen in België. In zijn vrije tijd leest en schrijft hij maar al te graag over middeleeuwse kunst.
Verder is hij freelance gids bij Museum Mayer van den Bergh in Antwerpen en in Abdij Mariënlof in Kerniel (Borgloon). Als halftijds wetenschappelijk medewerker maakt hij ook deel uit van de cel digitalisering van Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium (KIK) in Brussel.

Silvia

Silvia Terrenzio studeerde in 2010 af als master in de kunstwetenschappen aan de KU Leuven. Vandaag is zij leerkracht humane wetenschappen in het volwassenenonderwijs, maar ook stadsgids. Silvia heeft een grote fascinatie voor Barokkunst en de iconografie van Maria. Samen met haar ontdek je Antwerpen en ga je langs de mooiste Mariabeelden van de stad.

Wim

Wim Aerts is Architect – Commercieel Directeur bij Artes Roegiers. Hij behaalde zijn diploma ‘Master in design science for Architecture’ aan het voormalige Henry van de Velde instituut, beter bekend als de Antwerpse Academie, in huidige tijd onderdeel van Universiteit Antwerpen. Na een carrière van acht jaar als zelfstandig architect maakte hij de overstap naar architect ambtenaar bij stad Antwerpen voor de aanleg van het Operaplein en de aanhorige parking, archeologische site en omgeving naar ontwerp van Spaans architect Manuel De Solà-Morales. Aansluitend integreerde hij in het kabinet van schepen Annick De Ridder als stedenbouwkundig adviseur om aansluitend aan de slag te gaan als Commercieel Directeur voor het familiebedrijf Artes Roegiers binnen de Belgische Artes Group. Deze bouwonderneming mag ondertussen al enkele architecturale parels op zijn palmares schrijven zoals onder andere de restauratie van het KMSKA te Antwerpen naar ontwerp van architecten Jean-Jacques Winders en Frans Van Dijk met hedendaagse uitbreiding van KAAN-architecten uit Rotterdam, de restauratie van het oude gerechtsgebouw te Antwerpen naar ontwerp van architect Louis Baeckelmans met hedendaagse aanpassingen door TV OGA (HUB i.s.m. Origin, Bureau Bouwtechniek en RCR), de restauratie van de Boekentoren te Gent naar ontwerp van architect Henry van de Velde & soortgelijke. 

Deze passie voor architectuur & bouwkunde combineert hij met een grote interesse in architectuurgeschiedenis en het opvolgen van de hedendaagse architectuur.

Partners